Kære 8. Klasse
I har været savnet. Jeg har glædet mig til at få jer tilbage på skolen igen, og jeg glæder mig til at høre lidt om jeres uger ude af huset. Vi starter med at tage en snak om dette.
Herefter:
1. Opsamling på Natasjas
a. Hvor mange strofer er der, og hvor mange vers er der i hver strofe?
b. Lav rimstruktur på sangen
c. Find billedsprog i teksten og kom med dit bud på, hvad det betyder?
d. Hvad handler sangen om?
e. Hvad er Staden og Ungeren? Og hvad er historien bag de to steder? (brug Google)
F. Find baggrundsviden om Natasja
G. Hvad er dit bud på, hvad budskabet er i sangen?
2. Planlægning af morgensamling om påske
Grupper:
1. Evald, Alberte, Oliver KJ., Emilie: Påskeevangeliet
2. Sigrid, Cecilie, Kenya, Oscar: Påsketraditioner
3. Johan, Stine, Lucia: Påsketraditioner i andre lande
4. Slides: Vagn, Karlsen
Madspild: Freja, Maja, Ann
PAUSE
3. Vi arbejder på grammatip.com
4. Vi påbegynder læsning af "Drengene"
(skriv en sætning for hver kapitel, som beskriver handlingen)
LÆSEBÅND - Vi fortsætter læsning af "Drengene"
Kommentarer
Send en kommentar